Universidad deSalamanca Facultad
de Traducción y Documentación Biblioteca Web
CalidadMarzo 2005
PAQ - SIBi/USP - Programa de Avaliação da Qualidade dos Produtos e Serviços das Bibliotecas do SIBi/USP - 2002/2003 . "2003), pp. http://www.fob.usp.br/paq/
Agostini, Nerio. Le forme di gestione possibili : Evitare le scelte aprioristiche per garantire un servizio di qualitá. "Biblioteche oggi". vol. 20, n. 5 (2002), pp. 22-33. http://www.bibliotecheoggi.it/2002/20020502201.pdf
Aires, Rachel Virgínia Xavier and Aluísio, Sandra Maria. Como incrementar a qualidade dos resultados das máquinas de busca: da análise de logs à interação em português. "Ciência da informaçao". vol. 32, n. 1 (2003), pp. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19652003000100001&lng=es&nrm=iso&tlng=pt
Albás, Lorenzo. Control de autoridades y calidad de puntos de acceso del catálogo automatizado de la biblioteca de la Universidad de Salamanca. "Taller de Bibliotecas Universitarias Iberoamericanas (La Habana)". vol. 6, n. 2003), pp. http://web.usal.es/~alar/Bibweb/Temario/Lorenzo.PDF
Alberch i Fugueras, Ramon. Los sistemas de gestión integral de documentos como aliados de las politicas de eficiencia y rentabilidad en los ayuntamientos. "Gestión del Patrimonio Local: El Patrimonio Documental". vol. 1 (2001), pp. http://www.ayuncordoba.es/patrimonio_documental/pdf/ponencias/p_ramon_al.pdf
Albuquerque, Yeda Jussara Dipp Maranhâo de and Cerceau, Ricardo. Implantacâo de um controle terminológico numa industria Siderúrgica: o caso CSN. "Simposio Iberoanericano de Terminología RITerm". vol. 5, n. 96), pp. http://www.unilat.org/dtil/MEXICO/maranhao.html
Alcover Ordinas, Andreu and Pastor Tous, Miquel. Primer ciclo de mejora del Servei de Biblioteca i Documentació de la Universitat de les Illes Balears. 1999-2001. "Xornadas de Xerencia 2002 - Logroño (La Lou en marcha ¿Marcha la LOU?) ". vol. 2002), pp. http://www.ti.usc.es/webxer/Xornadas/2002/0304.pdf
Alonso Arévalo, Julio, Echeverría Cubillas, Mª José, and Martín Cerro, Sonia. La gestión de las bibliotecas universitarias: indicadores para su evaluación. "Seminario sobre Indicadores en la universidad: información y decisiones". vol. 1, n. 99), pp. 1-12. http://eprints.rclis.org/archive/00000492/01/Indicadores.pdf
Alonso Arévalo, Julio and Martín Cerro, Sonia. Benchmarking : una herramienta para gestionar la excelencia aplicada a las bibliotecas . "Jornadas de Bibliotecas Universitarias de Castilla y León". vol. 3, n. 2000), pp. http://www.ubu.es/biblioteca/bucle/5.htm
Alonso Gamboa, José Octavio. Selección de revistas latinoamericanas en bases de datos: criterios utilizados en Clase y Periódica. "Biblioteca Universitaria: Revista de la Dirección General de Bibliotecas de la UNAM". vol. 6, n. 1 (2003), pp. 9-21. http://dgb.unam.mx/servicios/dgb/publicdgb/bole/fulltext/ne-01-2003/09-21.pdf
Antia, Bassey E. Competence and quality in the translation of specialized texts: investigating the role of terminology resources . "Quaderns". vol. 6, n. 2001), pp. 16-21. http://www.bib.uab.es/pub/quaderns/11385790n6p16.pdf
Arms, William Y. What Are the Alternatives to Peer Review? Quality Control in Scholarly Publishing On The Web. "Journal of Electronic Publishing". vol. 8, n. 1 (2002), pp. http://www.press.umich.edu/jep/08-01/arms.html
Azorín López, Virtudes, Fernández Izquierdo, Francisco, and Morillo Navas, Matilde. Evaluación de la calidad en la gestiónd e bases de datos iconográficas: las fotografías de la historia del arte del centro de etudios históricos de CSIC. "Jornadas Españolas de Documentación". vol. 6, n. 98), pp. 127-141. http://fesabid98.florida-uni.es/Comunicaciones/v_azorin.htm
Baker, Ronald L. Evaluating quality and effectiveness: regional accreditation principles and practices . "Journal of Academic Librarianship". vol. 28, n. 1-2 (2002), pp. 3-7. http://www.sciencedirect.com/science/journal/00991333
Bakker, Trix. La bibliothèque virtuelle : le partage des ressources documentaires. "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 44, n. 2 (99), pp. 77-82. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-99-2/12-bakker.pdf
Balagué i Mola, Nuria. El desenvolupament d'un sistema de qualitat basat en la norma ISO 9002 en el servei de Bibliotheques de la Universitat Autònoma de Barcelona. "Jornades Catalanes de Documentació". vol. 7, n. 99), pp. 49-56. http://www.cobdc.org/jornades/7JCD/45.pdf
Belda González, Caridad and Mercader Blanco, María José. Evaluación de las bibliotecas municipales de cartagena: primer paso hacia la calidad. "Foro Biblioteca y Sociedad". vol. 2004), pp. http://www.anabad.org/foro/index.php?b=3&c=19
Bellini, Paolo and Rizzi, Ivana. ISO 11620. Stima della Target population.Indicatore B.1.1.1- User satisfaction. "Biblioteche oggi". vol. 19, n. 2 (2001), pp. 52-68. http://www.bibliotecheoggi.it/2001/200102bellini52.pdf
Benito da Rocha, Pedro R. Implementación de los criterios de calidad y seguridad en el correo electrónico con Sendmail. "Boletín de la Red Iris". vol. 65 (2003), pp. http://www.rediris.es/rediris/boletin/65/enfoque2.pdf
Broady-Preston, Judith. The Quality Assurance Agency (QAA) and subject review: the viewpoint of the assessor. "IFLA Council and General Conference". vol. 68 (2002), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla68/papers/092-156e.pdf
Brophy, Peter. La démarche qualité dans les bibliothèques du Royaume-Uni. "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 43, n. 1 (98), pp. 52-56. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-98-1/10-brophy.pdf
Brophy, Peter and Wynne, Peter M. Management information systems and performance measurement for the electronic library - including workshop . "UKOLN". vol. 98), pp. http://www.ukoln.ac.uk/dlis/models/studies/mis/mis.doc
Cáceres Würsig, Ingrid, Pérez González, Luis, and Strotmann, Birgit. Calidad y traducción: perspectivas académicas y profesionales. "Panacea : boletín de medicina y traducción". vol. 5, n. 16 (2004), pp. http://www.medtrad.org/panacea/PanaceaPDFs/Panacea16_Junio2004.pdf
Callison-Burch, Chris and Flournoy, Raymond S. A Program for Automatically Selecting the Best Output from Multiple Machine Translation Engines. "Congreso sobre traducción automática". vol. 8 (2001), pp. http://www.eamt.org/summitVIII/papers/callison.pdf
Calvert, Philip J. and Gorman, G. E. Testing Article Quality in LIS Journals: The Search Continues. "IFLA Council and General Conference". vol. 68 (2002), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla68/papers/169-118e.pdf
Campanario, Juan Miguel. Cómo escribir y publicar un artículo científico. Cómo estudiar y aumentar su impacto. "Revista española de documentación científica". vol. 26, n. 3 (2003), pp. 461-465. http://www2.uah.es/jmc/
Campbell, Cathy and Meikle, David. From challenges to accolades: how a quality state-wide library service has been achieved using appropriate technology. "Asia-Pacific Specials, Health and Law Librarians Conference ". vol. 8 (99), pp. http://www.alia.org.au/conferences/shllc/1999/papers/meikle.html
Carmo, Vadson Bastos do and Pontes, Cecília Carmen Cunha. Sistemas de informações gerenciais para programa de qualidade total em pequenas empresas da região de Campinas. "Ciência da informaçao". vol. 28, n. 1 (99), pp. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19651999000100007&lng=en&nrm=iso&tlng=pt
Carter, Elizabeth W. 'Doing the best you can with what you have:'[1] lessons learned from outcomes assessment. "Journal of Academic Librarianship". vol. 28, n. 1-2 (2002), pp. 36-41. http://www.sciencedirect.com/science/journal/00991333
Cerezo López, Eva María, Alonso Cervero, Beatriz, and Gómez Pérez, Ana María. Evaluación de la calidad en la automatización de bibliotecas . "El profesional de la información". vol. 11, n. 2 (2002), pp. 141-146. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=AL7RT7211KYLFL7HVD57
Chao, Hungyune. Assessing the quality of academic libraries on the Web: The development and testing of criteria. "Library & information science research". vol. 24, n. 2 (2002), pp. 169-194 . http://www.sciencedirect.com/science/journal/07408188
Cirocchi, Gloria, Gatta, Simona, Panciera, Lucia, and Seta, Enrico. Metadati, informazione di qualità e conservazione delle risorse digitali. "Bolletino AIB". vol. 40, n. 3 (2000), pp. 309-327. http://www.aib.it/aib/boll/2000/00-3-309.htm
Consorci de Bibiloteques Universitàries de Catalunya. La evaluación de las bibliotecas de las universidades públicas de Cataluña. "Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya". vol. 2001), pp. http://www.cbuc.es/avaluacio/ResumSpaDef.doc
Consorci de Bibiloteques Universitàries de Catalunya. Evaluation Process of the Quality Assessment in the Catalan Universities : 2001 Report. "Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya". vol. 2001), pp. http://www.cbuc.es/avaluacio/ISBEngDef.pdf
Consorci de Bibiloteques Universitàries de Catalunya. Proceso de Evaluación de la Calidad del Sistema Universitario en Catalunya: Informe 2001. "Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya". vol. 2001), pp. http://www.cbuc.es/avaluacio/ISBSpaDef.pdf
Cook, Colleen, Heath, Fred, Thompson, Bruce, and Thompson, Russel Trey. LibQUAL+: Service Quality Assessment in Research Libraries. "IFLA journal". vol. 27, n. 4 (2001), pp. 264-268. http://www.ifla.org/V/iflaj/art2704.pdf
Diéguez Morales, María Isabel and Cabrera Ponce, Ileana. Traducción automática versus traducción humana: variables que inciden en la elección de uno u otro método de traducción con miras a optimizar el tiempo costo y calidad de la traducción. "Simposio Iberoanericano de Terminología RITerm". vol. 5, n. 96), pp. http://www.unilat.org/dtil/MEXICO/dieguez.html
Djefel, Farida. Maitre assistante à lInstitut de Bibliothéconomie et des Sciences Ddocumentaires dAlger
lapport de la bibliométrie à la définition dune politique de sélection de publications en série : etude de cas. "Coloquio de la Asociación Internacional de Bibliología". vol. 15, n. 2000), pp. http://www.yuste.org/aeb/XV%20AIB2000/FARIDA.PDF
Domenico, Giovanni Di. Measuring quality in italiano: uno strumento per la valutazione delle biblioteche universitarie. "Bolletino AIB". vol. 39, n. 3 (99), pp. 312-319. http://www.aib.it/aib/boll/1999/99-3-312.htm
Escobar Gómiz, Rosa and Cano Sola, Antonio. Sistemas de Gestión de la Calidad: Una propuesta de modelo de procesos para un Servicio de Préstamo Interbibliotecario. "Foro Biblioteca y Sociedad". vol. 2004), pp. http://www.anabad.org/admin/archivo/docdow.php?id=133
Espinàs Riera, Eulàlia. Planes de mejora en las bibliotecas públicas: proyectos, evaluación y calidad. "Foro Biblioteca y Sociedad". vol. 2004), pp. http://www.anabad.org/foro/index.php?b=3&c=19
Espinós, Monserrat, Mestre, Merce, and Tort, Maria. El Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya: control de qualitat i detecció de duplicats en la creació d'una base de dades bibliogràfica. "Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya". vol. 95), pp. http://www.cbuc.es/11articles/11cataleg_espinos.htm
Estrin, Jonathan W. From Bibliographic Instruction to Instructional Management: A Process-Oriented Approach for Reengineering Library Instruction Programs. "Katharine Sharp Review". vol. 7 (98), pp. http://www.lis.uiuc.edu/review/6/estrin_bi.html
Estrin , Jonathan W. Instructional Communication as a Core Service Competancy: A Call for Curricular Change in Professional Library Education . "Katharine Sharp Review". vol. 6 (98), pp. http://www.lis.uiuc.edu/review/6/estrin_inst.html
Evans, Margaret Kinnell. Quality management and self assessment tools for public libraries. "IFLA Council and General Conference". vol. 66 (2000), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla66/papers/112-126e.htm
Fernández Carrasco, Oscar M., García León, Delba, and Beltrán Benavides, Alfa. Un enfoque actual sobre la calidad del software. "ACIMED". vol. 3, n. 3 (95), pp. http://bvs.sld.cu/revistas/aci/vol3_3_95/aci05395.htm
Fernández, L., Hernández, L., Gelonch, A., and Jovell, A. J. Información de calidad para la población: la experiencia del Observatorio de Salud y Mujer (OBSYM). "Jornadas de Información y Documentacion en Ciencias de la Salud ". vol. 10, n. 2003), pp. http://www.jornadasbibliosalud.net/comunicaciones/cc5.rtf
Ferro García, Rafael and Vives Montero, M. ª Carmen. Un análisis de los conceptos de efectividad, eficacia y eficiencia en psicología. "Panacea : boletín de medicina y traducción". vol. 5, n. 15 (2004), pp. 97-99. http://www.medtrad.org/panacea/Actual/n16_tradyterm_FerroG-VivesM.pdf
García-Morales Huidobro, Elisa. La Gestion de la qualité en Espagne : situation actuelle. "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 43, n. 1 (98), pp. 72-77. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-98-1/13-garcia.pdf
Gerasimov, Andrei. Marketing Your Translation Services: Test TranslationsTo Do or Not to Do? "The Translation Journal". vol. 5, n. 2 (2001), pp. http://accurapid.com/journal/16tests.htm
Giménez Toledo, Elena Ruth, Román Román, Adelaida, and Sánchez Nistal, José Maria. Aplicaciones de un modelo de evaluación a las revistas científicas españolas de economía : una aproximación metodológica. "Revista española de documentación científica". vol. 23, n. 3 (99), pp. 309-324. http://bddoc.csic.es:8080/basisbwdocs_rdisoc/rev0001/1999_vol22-3/1999_vol22-3_pp309-324.htm
Gontow, Rejane. Serviço de informaçao e assistencia tecnológica para o segmento agroindustrial de alimentos. "Ciência da informaçao". vol. 26, n. 3 (97), pp. 277-282. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_pdf&pid=S0100-19651997000300008&lng=es&nrm=iso&tlng=pt
Gorman, G. E. and Calvert, Philip J. Journal Quality in the Asian Region: Results of a Pilot Study for the IFLA Round Table of Library and
Information Science Journals. "IFLA Council and General Conference". vol. 66 (2000), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla66/papers/156-125e.htm
Gorman, G. E. and Calvert, Philip J. LIS Journal Quality: Results of a Study for the IFLA Library and Information Science Journals. "IFLA Council and General Conference". vol. 69 (2003), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla69/papers/208e-Gorman_Calvert.pdf
Gouadec, Daniel. De la formation à l'assistance.: pour le développement des pratiques terminographiques. "Jornadas Internacionales de Terminología". vol. 4, n. 97), pp. http://www.unilat.org/dtil/IVjornadas/gouadec.htm
Graham, John. Le management de la qualité totale à la bibliothèque d'État de Nouvelle-Galles du Sud (Australie). "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 43, n. 1 (98), pp. 57-64. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-98-1/11-graham.pdf
Greisdorf, Howard and Spink, Amanda. Median measure: an approach to IR systems evaluation . "Information Processing & Management". vol. 37, n. 6 (2001), pp. 843-857. http://www.sciencedirect.com/science/journal/03064573
Greslou, Jeanne-Claude. Les outils et la démarche de management de la qualité : études de cas. "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 43, n. 1 (98), pp. 47-51. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-98-1/09-greslou.pdf
Grupo de Coordinación de la Evaluación de Bibliotecas Universitarias de Andalucía (UCUA). La cooperación en la mejora de la calidad en las bibliotecas universitarias: el caso del grupo de coordinación de la UCUA en Andalucía. "Foro Biblioteca y Sociedad". vol. 2004), pp. http://www.anabad.org/foro/index.php?b=3&c=19
Gruppo di Studio sulla Catalogazione dell'AIB. Osservazioni su Functional requirements for bibliographic records: final report. "Bolletino AIB". vol. 39, n. 3 (99), pp. 303-311. http://www.aib.it/aib/commiss/catal/frbrit.htm
Guessoum, A. and Zantout, R. Semi-automatic Evaluation of the Grammatical Coverage of Machine Translation Systems. "Congreso sobre traducción automática". vol. 8 (2001), pp. http://www.eamt.org/summitVIII/papers/guessoum.pdf
Guy, Marieke, Powell, Andy, and Day, Michael. Improving the Quality of Metadata in Eprint Archives. "Ariadne". vol. 38 (2003), pp. http://www.ariadne.ac.uk/issue38/guy/
Heaney, Michael. Do users get what they pay for? A resource allocation model for Oxford University Library Services. "IFLA Council and General Conference". vol. 70 (2004), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla70/papers/179e-Heaney.pdf
Heaney, Michael. ¿Reciben los usuarios aquello por lo que pagan? Un modelo de asignación de recursos para los Servicios de Bibliotecas de la Universidad de Oxford. "IFLA Council and General Conference". vol. 70 (2004), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla70/papers/179s_trans-Heaney.pdf
Heiss, Christine. Quanto è tedesco Mimì Metallurgico: qualità e strategie del doppiaggio in alcuni esempi di commedia all'italiana. "InTRAlinea : Rivista de traduttologia". vol. 3, n. 2000), pp. http://www.intralinea.it/vol3/heiss2000.htm
Hernández Sánchez, Hilario. Las colecciones de las bibliotecas públicas en España. Informe de situación : 8. Evaluación de los déficit de las colecciones de las BP en España . "Las colecciones de las bibliotecas públicas en España". vol. 2003), pp. http://www.bibliotecaspublicas.info/colec_bp/coleccion/informe/ec08.htm
Hernández Vicente, Severiano. La experiencia de la Biblioteca de la Universidad de Salamanca (1997-2002). "Xornadas de Xerencia 2002 - Logroño (La Lou en marcha ¿Marcha la LOU?) ". vol. 2002), pp. http://www.ti.usc.es/webxer/Xornadas/2002/0303.pdf
Høivik, Tord. Why is quality control so hard? Reference studies and reference quality in public libraries: the case of Norway. "IFLA Council and General Conference". vol. 69 (2003), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla69/papers/131e-Hoivik.pdf
Holljen, Maj-Britt. Practice Orientation in the Teaching of LSP Translation: A report on a practice-oriented project at the Centre for Translation Studies at Agder College, Kristiansand, Norway . "Babel". vol. 46, n. 1 (2000), pp. 41-65. http://www-fr.ebsco.com/online/direct.asp?ArticleID=AM883FPCM44GEX5MNTY4
Iñigo Robles, Ruth and Rodríguez Gairín, Josep Manuel. Us de les tecnologies web en l'avaluació de revistes. "Jornades Catalanes de Documentació". vol. 7, n. 99), pp. 65-72. http://www.cobdc.org/jornades/7JCD/2.pdf
International Coalition Of Library Consortia (ICOLC). Pautes per mesurar estadísticament lús de recursos dinformació basats en web. "Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya". vol. 2002), pp. http://www.cbuc.es/5digital/Tur2def.pdf
Izquierdo Alonso, Mónica, Ruiz Abellán, Joaquín, and Piñera Lucas, José Tomás. Los estudios de usuarios en los programas de gestión de la calidad aplicados a los servicios de información : propuesta de un marco-teórico integrador para el estudio del usuario de la información. "Jornadas Españolas de Documentación". vol. 6, n. 98), pp. 433-444. http://fesabid98.florida-uni.es/Comunicaciones/m_izquierdo/m_izquierdo.htm
Jiménez Hurtado, Catalina. El redactor técnico en el ámbito de la automoción en español: implicaciones didácticas. "Congreso Internacional de la Asociación Ibérica de Estudios de Traducción e Interpretación". vol. 1, n. 2003), pp. http://www.ugr.es/~dpto_ti/act/congresoICAIETI/res/archivos/JimenezPradas.doc
Klenpin, Hannelore. Performance et qualité dans les bibliothèques publiques de République fédérale d'Allemagne. "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 43, n. 1 (98), pp. 56-71. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-98-1/12-klempin.pdf
Kondo, Edson Kenji. Desenvolvendo indicadores estratégicos em ciência e tecnologia : as principais questoes. "Ciência da informaçao". vol. 27, n. 2 (98), pp. 128-133. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19651998000200004&lng=es&nrm=iso&tlng=pt
Krause, Jürgen. Standardization, heterogeneity and the quality of content analysis: a key conflict of digital libraries and its solution. "IFLA Council and General Conference". vol. 69 (2003), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla69/papers/085e_trans-Krause.pdf
Kyrillidou, Martha. To Describe and Measure the Performance of North American Research Libraries . "IFLA journal". vol. 27, n. 4 (2001), pp. 257-263. http://www.ifla.org/V/iflaj/art2704.pdf
Kyrillidoua, Martha. From input and output measures to quality and outcome measures, or, from the user in the life of the library to the library in the life of the user . "Journal of Academic Librarianship". vol. 28, n. 1-2 (2002), pp. 42-46. http://www.sciencedirect.com/science/journal/00991333
Lamy, Jean-Philippe. Évaluer un service de référence : quelques outils. "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 46, n. 4 (2001), pp. 82-80. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-2001-4/13-lamy.pdf
Lincoln, Yvonna S. Insights into library services and users from qualitative research. "Library & information science research". vol. 23, n. 4 (2001), pp. 3-16. http://www.sciencedirect.com/science/journal/07408188
Line, Maurice B. The Use of Citation and Other Statistics in Stock Management. "IFLA journal". vol. 27, n. 4 (2001), pp. 247-252. http://www.ifla.org/V/iflaj/art2704.pdf
Liu, Eric T. K. and Shawiu, Philip M. Investigating learner vocabulary: A possible approach to looking at EFL/ESL learners qualitative knowledge of the word. "International Review of Applied Linguistics". vol. 39, n. 3 (2001), pp. 171-194. http://www.degruyter.de/journals/iral/2001/pdf/39_171.pdf
Mañas Moreno, José Eugenio. Marketing y difusión de servicios en una biblioteca universitaria. "Jornades Catalanes de Documentació". vol. 7, n. 99), pp. 73-83. http://www.cobdc.org/jornades/7JCD/63.pdf
Maria Rodríguez, Gloria and Giraldo, Claudia. Certificación de calidad para la biblioteca pública: una experiencia para compartir. "IFLA Council and General Conference". vol. 69 (2003), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla69/papers/163s-Rodriguez_Giraldo.pdf
Martínez García, Carmen R. and Montero Díaz, Caridad I. La red de bibliotecas de la región de Murcia: La experiencia de un plan de formación. "Foro Biblioteca y Sociedad". vol. 2004), pp. http://www.anabad.org/foro/index.php?b=3&c=19
Matylonek, John. Maintaining Quality of Library Web Sites Using Cluster and Path Analysis . "LIBRES: Library and Information Science Research Electronic Journal". vol. 12, n. 1 (2002), pp. http://libres.curtin.edu.au/libres12n1/Matlyonek.htm
Melucci, Massimo. Making digital libraries effective: Automatic generation of links for similarity search across hyper-textbooks . "Journal of the American Society for Information Science". vol. 55, n. 4 (2004), pp. 414-430. http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/fulltext/107062755/PDFSTART
Morley, Gregory. Free Access, Quality and Translation : A report on the CINDOC Workshop Las revistas científicas españolas ante los retos tecnológicos. "Panacea : boletín de medicina y traducción". vol. 5, n. 15 (2004), pp. 85-86. http://www.medtrad.org/panacea/Actual/n15_congresos-Morley.pdf
Narváez-Berthélemot, Nora. Un índice para medir la colaboración internacional de Latinoamérica, basado en la participación de instituciones nacionales. "ACIMED". vol. 3, n. 2 (94), pp. http://bvs.sld.cu/revistas/aci/vol2_3_94/aci03394.htm
Naylor, Bernard. La nouvelle donne des bibliothèques universitaires au Royaume-Uni. "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 46, n. 2 (2001), pp. 76-79. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-2001-2/10-mcadam.pdf
Northumbria International Conference on Performance Measurement in Libraries and Information Services (4th. 2001. Pittsburgh, Estados Unidos. Meaningful measures for emerging realities: proceedings of the 4th Northumbria International Conference on Performance Measurement in Libraries and Information Services . "Northumbria International Conference on Performance Measurement in Libraries and Information Services". vol. 4 (2003), pp. http://www.libqual.org/documents/admin/4np_secure.pdf
Paegelow, Richard S. Ten Reasons Why Good Translations Sometimes Fail . "Translorial-Online". vol. 98), pp. http://www.ncta.org/html/art9.html
Paim, Rosa Maria Quadros Nehmy Isis. A desconstruçao do conceito de 'qualidade da informaçao'. "Ciência da informaçao". vol. 27, n. 1 (98), pp. 36-45. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_pdf&pid=S0100-19651998000100005&lng=es&nrm=iso&tlng=pt
Parga Massa, Mª José and Rodríguez Ramos, Rocío. La evolución de los servicios en la Biblioteca de la UDC. Una década de impulso hacia la modernización. "Jornadas de Bibliotecas Universitarias de Castilla y León". vol. 3, n. 2000), pp. http://www.ubu.es/biblioteca/bucle/3.htm
Pascual Gumbau, José. Hacia la certificación bajo la norma ISO 9001: 2000 de los procesos de gestión de las titulaciones oficiales en la UJI. "Xornadas de Xerencia 2002 - Logroño (La Lou en marcha ¿Marcha la LOU?) ". vol. 2002), pp. http://www.ti.usc.es/webxer/Xornadas/2002/0402.pdf
Pereira, Maria de Nazaré Freitas, Ribeiro, Cláudio José S., Tractenberg, Leonel, and Medeiros, Priscilla Loureiro. Bases de dados na economia do conhecimento: a questão da qualidade. "Ciência da informaçao". vol. 28, n. 2 (99), pp. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19651999000200013&lng=en&nrm=iso&tlng=pt
Pérez, Alejandro. Neologismos y calidad de la lengua en la traducción institucional al español. Planificación y actitudes lingüísticas. "El español, lengua de traducción". vol. 2, n. 2004), pp. http://www.toledo2004.net/html/contribuciones/perezvidal.htm
Planet Rabascall, Ana and LListerri Roc, Neus. Pla di millora de la qualitat dels serveis i dels processos de la Biblioteca de Catalunya. "Jornades Catalanes de Documentació". vol. 7, n. 99), pp. 85-95. http://www.cobdc.org/jornades/7JCD/26.pdf
Poll, Roswitha. La gestión de la calidad del servicio con la Ficha equilibrada de resultados. "IFLA Council and General Conference". vol. 67 (2001), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla67/papers/042-135s.pdf
Pors, Niels Ole. Perceptions of the Quality of the IFLA Conference in Boston. "IFLA journal". vol. 28, n. 1 (2002), pp. 11-16. http://www.ifla.org/V/iflaj/art2801.pdf
Pors, Niels Ole. Perceptions of the Quality of the IFLA Conference in Glasgow. "IFLA journal". vol. 28, n. 5-6 (2002), pp. 328333. http://www.ifla.org/V/iflaj/art280506.pdf
Pozzi, María. Aseguramiento de la calidad en el proyecto RITerm-BD. "Simposio Iberoanericano de Terminología RITerm". vol. 5, n. 96), pp. http://www.unilat.org/dtil/MEXICO/pozzi.html
Ramos Herrera, Igor Martín, Hidalgo San Martín, Alfredo, and Célis de la Rosa, Alfredo de Jesús. Evaluación de la calidad de la información en Internet: estado del arte y consideraciones para su aplicación en la BVS Adolec México. "ACIMED". vol. 11, n. 1 (2003), pp. http://www.infomed.sld.cu/revistas/aci/vol11_1_03/aci01103.htm
Rasolo, Magali. L'Institut de l'information scientifique et technique à l'ère de la qualité. "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 43, n. 1 (98), pp. 39-41. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-98-1/06-rasolo.pdf
Rodríguez Gairín, Josep Manuel. Parámetros e indicadores de calidad en la evaluación de una revista electrónica. El caso de BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació. "BiD : Biblioteconomía y Documentació". vol. 6 (2001), pp. http://www.ub.es/biblio/bid/06gairi2.htm
Sampaio, Maria Imaculada Cardoso, Fontes, Cybelle de Assumpção, Rebello, Maria Alice de França Rangel, and Rosa Maria Fischi Zani. PAQ Programa de avaliação da qualidade de produtos e serviços de informação: uma experiência no SIBi/USP . "Ciência da informaçao". vol. 33, n. 1 (2004), pp. http://www.ibict.br/cienciadainformacao/include/getdoc.php?id=358&article=93&mode=pdf
Santos Valdés, Haymee. Aplicación de los principios de la gestión de la calidad total en el Equipo de Servicios de Traductores e Intérpretes. "ACIMED". vol. 10, n. 1 (2002), pp. http://bvs.sld.cu/revistas/aci/vol10_1_02/aci04102.htm
Scott, Elspeth S. How good is your school library resource centre? An introduction to performance measurement. "IFLA Council and General Conference". vol. 68 (2002), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla68/papers/028-097e.pdf
Smith, Kerry. Using information research techniques to track the effects of recent changes in Australian science policy. "IFLA Council and General Conference". vol. 65 (99), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla65/papers/058-84e.htm
Sperati, Elisabetta. L'azienda biblioteca: ovvero come il Consorzio Sistema bibliotecario nord-ovest vorrebbe 'far quadrare i conti'continuando a offrire servizi di qualità. "Bolletino AIB". vol. 39, n. 3 (99), pp. 273-286. http://www.aib.it/aib/boll/1999/99-3-273.htm
Taladriz, Margarita. Acciones de mejora en la biblioteca de la UC3M . "Xornadas de Xerencia 2002 - Logroño (La Lou en marcha ¿Marcha la LOU?) ". vol. 2002), pp. http://www.ti.usc.es/webxer/Xornadas/2002/0302.pdf
Tasana Saladyanant. Meeting the needs of foreign student users in Chiang Mai University and Payap University libraries, Chiang Mai, Thailand. "IFLA Council and General Conference". vol. 65 (99), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla65/papers/096-106e.htm
Tasana Saladyanant. Satisfacer las necesidades de los estudiantes extranjeros usuarios de las bibliotecas en las universidades de Chiang Mai y Payap, Chiang Mai, Tailandia. "IFLA Council and General Conference". vol. 65 (99), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla65/papers/096-106s.htm
Toni, Franco. EQLIPSE: un progetto europeo per la misurazione delle prestazioni e la gestione della qualità nelle biblioteche. "Bolletino AIB". vol. 38, n. 1 (98), pp. 41-52. http://www.aib.it/aib/boll/1998/98-1-041.htm
Trahn, Isabella, Croud, Jennifer, Kealy, Karen, and Hayward, John. Analysing the Quality Gap: Reflections on Results from an Australasian Universitas 21 Libraries Standard Survey of Service Quality. "AARL Australian Academic & Research Libraries ". vol. 32, n. 2 (2001), pp. http://www.alia.org.au/sections/ucrls/aarl/32.2/fulltext/trahn.html
Universidad Autónoma de Madrid. Estudio comparativo de calidad de las Bibliotecas Universitarias Españolas y desarrollo de un catálogo de 'Mejores Prácticas. "Universidad Autónoma de Madrid". vol. 2003), pp. http://biblioteca.uam.es/paginas/calidad.html
Urdín Camino, Carmen, Vázquez Valero, Manuela, and Román Román, Adelaida. Los criterios de calidad editorial latindex en el marco de la evaluación de las revistas españolas de ciencia y tecnología . "Revista española de documentación científica". vol. 26, n. 1 (2003), pp. 56-74. http://www.ricyt.edu.ar/interior/normalizacion/III_bib/Roman.pdf
Valero Garcés, Carmen. Cómo evaluar la competencia traductora. Varias propuestas. "Congrés Internacional sobre Traducció". vol. 2 (94), pp. http://www.bib.uab.es/pub/traduccio/Actes2.pdf
Vanti, Nadia. Ambiente de qualidade em uma biblioteca universitária: aplicação do 5S e de um estilo participativo de administração. "Ciência da informaçao". vol. 28, n. 3 (99), pp. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19651999000300011&lng=en&nrm=iso&tlng=pt
Varela Salinas, María-José and Postigo Pinazo, Encarnación. La evaluación en los estudios de traducción. "The Translation Journal". vol. 9, n. 1 (2005), pp. http://accurapid.com/journal/31evaluacion.htm
Vasseur, Marie-Christine. Au coeur de la démarche de certification iso 9000. "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 43, n. 1 (98), pp. 44-46. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-98-1/08-vasseur.pdf
Vayssade, Claire and Guiton, Janine. La démarche qualité à l'Agence bibliographique nationale. "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 43, n. 1 (98), pp. 35-38. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-98-1/05-vayssade.pdf
Verrier, J. R. Client Needs Assessment in the Parliamentary Library and Research Services Context. "IFLA Council and General Conference". vol. 68 (2003), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla68/papers/175-077e.pdf
Whitmire, Ethelene. Academic library performance measures and undergraduates' library use and educational outcomes. "Library & information science research". vol. 24, n. 2 (2002), pp. 107-128 . http://www.sciencedirect.com/science/journal/07408188
Williams, Peter, Nicholas, David, and Huntington, Paul. Home electronic health information for the consumer: user evaluation of a DiTV video-on-demand service . "Aslib Proceedings". vol. 55, n. 1-2 (2003), pp. 64-74. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=FMM25YQV9HE7930D11Y2
Wu, Richard. Electronic Transactions Ordinance Building a Legal Framework for E-commerce in Hong Kong . "Journal of information law & technology". vol. 1, n. 2000), pp. http://elj.warwick.ac.uk/jilt/00-1/wu.html