Universidad de Salamanca
Facultad de Traducción y Documentación
Biblioteca
Web

Gestión del conocimientoMarzo 2005


 

  1. Adams, Garry L and Lamont, Bruce T. Knowledge management systems and developing sustainable competitive advantage . "Journal of Knowledge Management". vol. 7, n. 2 (2003), pp. 142-154. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=76N47FUNVNNULVAE2HLG

  2. Aja Quiroga, Lourdes. Gestión de información, gestión del conocimiento y gestión de la calidad en las organizaciones. "ACIMED". vol. 10, n. 5 (2002), pp. http://bvs.sld.cu/revistas/aci/vol10_5_02/aci04502.htm

  3. Al-Hawamdeh, Suliman. Knowledge management: re-thinking information management and facing the challenge of managing tacit knowledge. "Information Research". vol. 8, n. 1 (2002), pp. http://informationr.net/ir/8-1/paper143.html

  4. Alamán, Xavier, Cobos, Ruth, and Moreno, Jaime. Una propuesta para la gestión colaborativa del conocimiento. "COLINE'02 : Investigación En Entornos De Interacción Colectiva". vol. 2002), pp. http://giig.ugr.es/~mgea/coline02/Articulos/alaman.pdf

  5. Allard, Suzie. Digital libraries and organizations for international collaboration and knowledge creation . "Electronic library". vol. 20, n. 5 (2002), pp. 369-381. http://konstanza.emeraldinsight.com/vl=6808277/cl=48/nw=1/fm=docpdf/rpsv/cw/mcb/02640473/v20n5/s1/p369

  6. Alòs-Moner, Adela d. Mapas del conocimiento, con nombre y apellido . "El profesional de la información". vol. 12, n. 4 (2003), pp. 314-318 . http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=J5VAF26FTM0WKDTXLRE8

  7. Arboníes, Angel L. El conocimiento no se puede gestionar . "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/leer.php?id=131&colaborador=arbonies

  8. Bang, Tove. Knowledge Sharing in a Learning Resource Centre by Way of a Metro Map Metaphor. "IFLA Council and General Conference". vol. 67 (2002), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla67/papers/088-99e.pdf

  9. Barbosa, Eduardo José Siqueira. Incubadora do conhecimento. "Ciência da informaçao". vol. 26, n. 1 (97), pp. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19651997000100013&lng=es&nrm=iso&tlng=pt

  10. Bell, Lucy. Guerrilla tactics in information dissemination: developing a Web-based resource for NHS managers . "Aslib proceedings". vol. 54, n. 3 (2002), pp. 158-165. http://fiordiliji.emeraldinsight.com/vl=17307889/cl=17/nw=1/fm=docpdf/rpsv/cw/mcb/0001253x/v54n3/s2/p158

  11. Bemfica, Juliana do Couto and Borges, Mônica Erichsen Nassif. Aprendizagem organizacional e informação . "Ciência da informaçao". vol. 28, n. 3 (99), pp. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19651999000300001&lng=en&nrm=iso&tlng=pt

  12. Blair, David C. The challenge of commercial document retrieval, Part I: Major issues, and a framework based on search exhaustivity, determinacy of representation and document collection size . "Information Processing & Management". vol. 38, n. 2 (2001), pp. 273-291. http://www.sciencedirect.com/science/journal/03064573

  13. Bouthillier, France and Shearer, Kathleen. Understanding knowledge management and information management: the need for an empirical perspective. "Information Research". vol. 8, n. 1 (2002), pp. http://informationr.net/ir/8-1/paper141.html

  14. Bresciani Filho, Ettore. Processo de criação organizacional e processo de auto-organização. "Ciência da informaçao". vol. 28, n. 1 (99), pp. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19651999000100003&lng=en&nrm=iso&tlng=pt

  15. Broadbent, Marianne. Business, Knowledge, Information: Where's the value proposition? "Australian Library Journal". vol. 51, n. 4 (2002), pp. http://conferences.alia.org.au/alia2002/wednesdayspapers.html#broadbent

  16. Brogan, Mark, Hingston, Philip, and Wilson, Vicky. A bounded or unbounded universe?: Knowledge Management in Postgraduate LIS Education. "IFLA Council and General Conference". vol. 67 (2001), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla67/papers/046-115ae.pdf

  17. Browning, Paul and Lowndes, Mike. Content Management Systems: Who needs them? "Ariadne". vol. 30 (2002), pp. http://www.ariadne.ac.uk/issue30/techwatch/

  18. Buckland, Michael K. Information as thing. "Journal of the American Society for Information Science". vol. 42, n. 5 (91), pp. 351-60. http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/fulltext/10049442/PDFSTART

  19. Budd, John M. Journals and the Shaping of Disciplinary Knowledge. "IFLA Council and General Conference". vol. 67 (2001), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla67/papers/023-111e.pdf

  20. Bueno Campos, Eduardo. De la Sociedad de la Información a la del Conocimiento y el Aprendizaje . "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/documentos2/eduardo_bueno/aprende.htm

  21. Bueno Campos, Eduardo. El Consejo de Administración y la Gestión del Conocimiento . "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/articulos_academicos2.htm

  22. Bueno Campos, Eduardo. La Sociedad del Conocimiento: una visión interdisciplinar e intrageneracional . "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.encuentros-multidisciplinares.org/Revistan%C2%BA4/N%C2%BA%204%20Bueno.htm

  23. Bueno Campos, Eduardo and Salmador Sánchez, Paz. Knowledge management in the emerging strategic business process: information, complexity and imagination . "Journal of Knowledge Management". vol. 7, n. 2 (2003), pp. 5-17. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=8G4B7U3CG17DXPD30793

  24. Bustelo Ruesta, Carlota and García-Morales Huidobro, Elisa. Tendencias en la gestión de la información, la documentación y el conocimiento en las organizaciones. "El profesional de la información". vol. 10, n. 12 (2001), pp. 4-7. http://www.ebsco.com/online/direct.asp?ArticleID=R25NPQ54L2FK9GBJUBFX

  25. Butler, Yvonne. Knowledge management - if only you knew what you knew. "Asia-Pacific Specials, Health and Law Librarians Conference ". vol. 8 (99), pp. http://www.alia.org.au/conferences/shllc/1999/papers/butler.html

  26. Campos, Maria Luiza de Almeida. Modelização de Domínios de Conhecimento: uma investigação de princípios fundamentais . "Ciência da informaçao". vol. 33, n. 1 (2004), pp. http://www.ibict.br/cienciadainformacao/include/getdoc.php?id=326&article=77&mode=pdf

  27. Cândido, Gesinaldo Ataíde and Araújo, Nadja Macêdo de. As tecnologias de informação como instrumento de viabilização da gestão do conhecimento através da montagem de mapas cognitivos. "Ciência da informaçao". vol. 32, n. 3 (2003), pp. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19652003000300005&lng=es&nrm=iso&tlng=pt

  28. Cañedo Andalia, Rubén. Análisis del conocimiento, la información y la comunicación como categorías reflejas en el marco de la ciencia. "ACIMED". vol. 11, n. 4 (2003), pp. http://www.infomed.sld.cu/revistas/aci/vol11_4_03/aci02403.htm

  29. Cañedo Andalia, Rubén. Del bibliotecario clínico al informacionista: de la gerencia de información a la gestión del conocimiento. "ACIMED". vol. 10, n. 3 (2002), pp. http://bvs.sld.cu/revistas/aci/vol10_3_02/Aci062002.htm

  30. Carrión Maroto, Juan and Ortiz de Urbina Criado, Marta. La Teoría de Recursos y Capacidades y la Gestión del Conocimiento. "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/juancarrion.htm

  31. Carvalho, Rodrigo Baroni de and Ferreira, Marta Araújo Tavares. Using information technology to support knowledge conversion processes. "Information Research". vol. 7, n. 1 (2002), pp. http://informationr.net/ir/7-1/paper118.html

  32. Chan, Leslie and Kirsop, Barbara. Open Archiving Opportunities for Developing Countries: towards equitable distribution of global knowledge. "Ariadne". vol. 30 (2002), pp. http://www.ariadne.ac.uk/issue30/oai-chan/

  33. Chien, Y. T. Digital Libraries, Knowledge Networks, and Human-centered Information Systems. "International Symposium on Research, Development and Practice in Digital Libraries". vol. 97), pp. http://www.dl.ulis.ac.jp/ISDL97/proceedings/ytchien/ytchien.html

  34. Cissé, Alassane, Ndiaye, Souleymane, Link-Pezet, Jo, and Martin, Rémy. Travail en réseau et intelligence économique. "Revue SOLARIS". vol. 5 (98), pp. http://www.info.unicaen.fr/bnum/jelec/Solaris/d05/5cisse.html

  35. Cloete, Marian and Snyman, Retha. The enterprise portal - is it knowledge management? "Aslib Proceedings". vol. 55, n. 4 (2003), pp. 234-242. http://titania.emeraldinsight.com/vl=192965/cl=62/nw=1/fm=docpdf/rpsv/cw/mcb/0001253x/v55n4/s5/p234

  36. Cobos, R. and Alamán, X. Esquivel J. A. KnowCat: Catalizador de conocimiento . "Boletín de la Red Iris". vol. 58-59 (2001), pp. http://www.rediris.es/rediris/boletin/58-59/ponencia2.html

  37. Colaianni, Lois Ann. Change is not made without Inconvenience; Becoming a Knowledge Manager. "Congreso Panamericano de Información en Ciencias de la Salud (CRICS)". vol. 5, n. 2001), pp. http://www.bireme.br/crics5/proceedings/Colaianni/colaianni.htm

  38. Connaway, Lynn Silipigni, Logan, Rochelle, and Brown, Christopher. Identifying and Representing Electronic Engineering Resources:A Case Study in Knowledge Management . "International Symposium on Research, Development and Practice in Digital Libraries". vol. 97), pp. http://www.dl.ulis.ac.jp/ISDL97/proceedings/connaway.html

  39. Corrall, Sheila. Knowledge Management : Are We in the Knowledge Management Business? "Ariadne". vol. 18 (98), pp. http://www.ariadne.ac.uk/issue18/knowledge-mgt/

  40. Cox, Andrew , Patrick, Keith, and Abdullah, Rahman. Seeding a community of interest: the experience of the knowledge library project . "Aslib Proceedings". vol. 55, n. 4 (2003), pp. 243-252 . http://titania.emeraldinsight.com/vl=192965/cl=62/nw=1/fm=docpdf/rpsv/cw/mcb/0001253x/v55n4/s6/p243

  41. Cox, Andrew, Patrick, Keith, and Rahman Abdullah. Seeding a community of interest: the experience of the knowledge library project . "Aslib Proceedings". vol. 55, n. 4 (2003), pp. 243-252. http://isacco.emeraldinsight.com/vl=1999423/cl=97/nw=1/fm=html/rpsv/cw/mcb/0001253x/v55n4/s6/p243

  42. Delgado, Domingo J. El ciclo del desarrollo de competencias . "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/articulos_academicos2.htm

  43. División de Salud y Desarrollo Humano, OPS OMS. La BVS Equidad y Desarrollo Humano y la Gestión del Conocimiento : En búsqueda de un lenguaje en común. "Reunión Regional de Coordinación de la Biblioteca Virtual en Salud". vol. 2, n. 2001), pp. http://www.bireme.br/crics5/E/grupos/grupo2/Argentina-BVS%20Equidad%20y%20Desarrollo%20Humano.doc

  44. Dodero, Juan Manuel, Aedo, Ignacio, and Díaz, Paloma. Participative knowledge production of learning objects for e-books . "Electronic library". vol. 20, n. 4 (2002), pp. 296-305. http://zaccaria.emeraldinsight.com/vl=33982860/cl=11/nw=1/fm=docpdf/rpsv/cw/mcb/02640473/v20n4/s3/p296

  45. Domenico, Adriana Di, De Bona, Graciela Susana, and Fernández, Oscar Alberto. La inteligencia en acción: Gestionar por el conocimiento . "Biblios". vol. 4, n. 15 (2003), pp. http://www.documentalistas.com/web/biblios/articulos/15/2003_006.pdf

  46. Dowling, Michael. Libraries, Librarians, and Library Associations in the United States in 2001: Making a Difference
    in the Knowledge Age
    . "IFLA journal". vol. 27, n. 3 (2001), pp. 133-142. http://www.ifla.org/V/iflaj/art2703.pdf

  47. Edwards, Christopher. Knowledge: a Challenge for Librarians. "IFLA journal". vol. 27, n. 2 (2001), pp. 65-69. http://www.ifla.org/V/iflaj/art2702.pdf

  48. Eito Brun, Ricardo. Escritorios digitales: la gestión del conocimiento según Microsoft. "El profesional de la información". vol. 10, n. 1-2 (2001), pp. 23-27. http://www-sp.ebsco.com/online/direct.asp?ArticleID=WWDRK7R866QNDW2KD132

  49. Escorsa, Pere and Maspons, Ramón. La convergencia entre la gestion del conocimiento y la inteligencia competitiva. "De la vigilancia tecnológica a la inteligencia competitiva". vol. 7 (2001), pp. http://148.216.10.83/VIGILANCIA/capitulo_7.htm

  50. Escorsa, Pere and Maspons, Ramón. La practica en la inteligencia en la empresa. "De la vigilancia tecnológica a la inteligencia competitiva". vol. 2 (2001), pp. http://148.216.10.83/VIGILANCIA/capitulo_2.htm

  51. Flores de la Fuente, María Lourdes. Gestión del Conocimiento. "Metabase". vol. 2003), pp. http://www.metabase.net/metarecursos/documentos/Gestion_del_conocimiento.pdf

  52. García del Junco, Julio, Calvo de Mora Schmidt, Arturo, and Lieberman, Kati. Administración basada en la evidencia: una aplicación de la medicina basada en la evidencia al mundo empresarial y a la formación de directivos . "ACIMED". vol. 12, n. 5 (2004), pp. http://www.bvs.sld.cu/revistas/aci/vol12_5_04/aci02504.htm

  53. García, Fernando E. Conclusiones del taller 4 de Gestión del Conocimiento, Innovación y Tecnología. "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/articulos_academicos2.htm

  54. García Marco, Javier. Inteligencia competitiva y la gestión del conocimiento, horizontes de la información y la documentación en la empresa . "El profesional de la información". vol. 13, n. 2 (2004), pp. 152-155 . http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=KDU0F60EUH2U4788XYT

  55. García-Tapial Arregui, Joaquín. La Gestión del Conocimiento como modalidad del Comercio Electrónico . "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/documentos2/joaquin_garcia/ponencia.htm

  56. García-Tapial Arregui, Joaquín. La gestión del conocimiento es ya una realidad para la empresa española. "El profesional de la información". vol. 12, n. 3 (2003), pp. 206-213 . http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=H6BB041FMQAA50GHC33W

  57. Given, Lisa M. and Olson, Hope A. Knowledge organization in research: A conceptual model for organizing data. "Library & information science research". vol. 25, n. 2 (2003), pp. 157-176 . http://www.sciencedirect.com/science/journal/07408188

  58. Gleizes, Marie-Pierre and Glize, Pierre. L'adaptation des organisations par et pour l'information émergente. "Revue SOLARIS". vol. 5 (98), pp. http://www.info.unicaen.fr/bnum/jelec/Solaris/d05/5glize.html

  59. Goñi, Juan José. De la Gestión del Conocimiento a la Gestión por el Conocimiento. "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/jjgoni.htm

  60. Goñi, Juan José. La LOGICA, la “Cenicienta” olvidada de la Gestión del Conocimiento . "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/documentos2/jjgoni/logica.htm

  61. Goñi, Juan José. Modelo Dinámico de Gestión del Conocimiento “La Rotación del Conocimiento”. "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/leer.php?id=166&colaborador=jjgoni

  62. Gorman, G. E. and Cullen, Rowena. Asian library partnerships: applying the knowledge model for library networks. "IFLA Council and General Conference". vol. 66 (2000), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla66/papers/149-154e.htm

  63. Güell, C. La gestión del conocimiento en una biblioteca universitaria de Ciencias de la Salud. "Jornadas de Información y Documentacion en Ciencias de la Salud ". vol. 10, n. 2003), pp. http://www.jornadasbibliosalud.net/comunicaciones/cc7.rtf

  64. Hancock, Brian and Giarlo, Michael J. Moving to XML: Latin texts XML conversion project at the Center for Electronic Texts in the Humanities . "Library hi tech". vol. 19, n. 3 (2001), pp. 257-264. http://dandini.emeraldinsight.com/vl=2100490/cl=11/nw=1/fm=html/rpsv/cw/mcb/07378831/v19n3/s6/p257

  65. Hardin, Steve. John Seely Brown: Leveraging the Social Life of Information in the E-Age: Idea Sparkers. "Bulletin of the American Society for Information Science and Technology ". vol. 27, n. 3 (2001), pp. http://www.asis.org/Bulletin/Mar-01/hardin.html

  66. Herreros de las Cuevas, Carlos. Aprendizaje, cambio y cultura. "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/carlosherreros.htm

  67. Herreros de las Cuevas, Carlos. Cómo crear organizaciones que aprenden . "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/articulos_academicos2.htm

  68. Herreros de las Cuevas, Carlos. La empresa inteligente. Parte IV: Modelos mentales. "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/documentos2/carlos_herreros/emp_int4.htm

  69. Herreros de las Cuevas, Carlos. Gestión del Conocimiento, aprendizaje y Capital Intelectual . "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/documentos2/eduardo_bueno/gdc.htm

  70. Hildreth, Paul M. and Garth, Grey. The duality of knowledge. "Information Research". vol. 8, n. 1 (2002), pp. http://informationr.net/ir/8-1/paper142.html

  71. Hjørland, Birger. Domain analysis in information science: Eleven approaches - traditional as well as innovative . "Journal of Documentation". vol. 58, n. 4 (2002), pp. 422-462. http://angelina.emeraldinsight.com/vl=10072901/cl=56/nw=1/fm=docpdf/rpsv/cw/mcb/00220418/v58n4/s4/p422

  72. Holsapple, C. W. and Joshi, K. D. A formal knowledge management ontology: Conduct, activities, resources, and influences . "Journal of the American Society for Information Science". vol. 55, n. 7 (2004), pp. 593-612. http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/fulltext/107630057/PDFSTART

  73. Jiménez , Alfonso. Las Competencias y el Capital Intelectual. "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/articulos_academicos2.htm

  74. Jussilainen, Maija. Knowledge management at the finnish government - now, never or later. "IFLA Council and General Conference". vol. 67 (2002), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla67/papers/086-99e.pdf

  75. Kaufman, David. Turning search into knowledge management . "Electronic library". vol. 20, n. 1 (2002), pp. 49-54. http://fernando.emeraldinsight.com/vl=8339371/cl=43/nw=1/fm=html/rpsv/cw/mcb/02640473/v20n1/s7/p49

  76. Khoo, Christopher S. G. The roles of knowledge professionals for Knowledge Management. "IFLA Council and General Conference". vol. 65 (99), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla65/papers/042-115e.htm

  77. Kim, Suyeon, Suh, Euiho, and Hwang, Hyunseok. Building the knowledge map: an industrial case study . "Journal of Knowledge Management". vol. 7, n. 2 (2003), pp. 34-45. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=26L81JPGJAVH2YFG5FVE

  78. Koenig, Michael E. D. Knowledge Management, User Education, and Librarianship. "IFLA Council and General Conference". vol. 67 (2002), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla67/papers/085-99e.pdf

  79. Kuhlen, Rainer. Change of Paradigm in Knowledge Management - Framework for the Collaborative Production and Exchange of Knowledge. "IFLA Council and General Conference". vol. 69 (2003), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla69/papers/196e-Kuhlen.pdf

  80. Kupiec, Anne. Bibliothèque et sociologie de la connaissance. "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 43, n. 2 (98), pp. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-98-2/07-kupiec.pdf

  81. Lahaba, Yadira Nieves and León Santos, Magda. La gestión del conocimiento: una nueva perspectiva en la gerencia de las organizaciones . "ACIMED". vol. 9, n. 2 (2001), pp. http://bvs.sld.cu/revistas/aci/vol9_2_02/aci04201.htm

  82. Leydesdorff , Loet. Indicators of Innovation in a Knowledge-based Economy. "Cybermetrics". vol. 5, n. 2001), pp. http://www.cindoc.csic.es/cybermetrics/articles/v5i1p2.html

  83. Lim, David and Klobas, Jane. Knowledge management in small enterprises. "Electronic library". vol. 18, n. 6 (2000), pp. 420-433. http://www-sp.ebsco.com/online/direct.asp?ArticleID=QM109V9VQ481RMQEV2A4

  84. Llorens i Cerdá, Francesc. Gestión del conocimiento en entornos educativos . "Quaderns Digitals". vol. 16 (http://www.quadernsdigitals.net/index.php?accionMenu=hemeroteca.VisualizaArticuloIU.visualiza&articulo_id=65

  85. Lok Tin Yuen , Yue Wefield Lee , and Sau Mui Lau . From unstructured HTML to structured XML: how XML supports financial knowledge management on the Internet . "Library hi tech". vol. 19, n. 3 (2001), pp. 242-256. http://dandini.emeraldinsight.com/vl=2100490/cl=11/nw=1/fm=html/rpsv/cw/mcb/07378831/v19n3/s5/p242

  86. Longo, Brunella. How a Librarian Can Live Nine Lives in a Knowledge-Based Economy . "Computers in libraries". vol. 21, n. 10 (2001), pp. http://www.infotoday.com/cilmag/nov01/longo.htm

  87. Lorca, Julio. Modelo de Gestión del Conocimiento del Hospital Carlos Haya. "Jornadas de Información y Documentacion en Ciencias de la Salud ". vol. 10, n. 2003), pp. http://www.jornadasbibliosalud.net/ponencias/p13ribera.doc

  88. Macedo, Tonia Marta Barbosa. Redes informais nas organizações: a co-gestão do conhecimento. "Ciência da informaçao". vol. 28, n. 1 (99), pp. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19651999000100014&lng=en&nrm=iso&tlng=pt

  89. Mañà, Francesc. Serveis d'Informació i Gestió del Coneixement: El cas del servei d'informació empresarial 'Esfera Tecnològica' . "Jornades Catalanes de Documentació". vol. 8, n. 2001), pp. http://www.cobdc.org/jornades/8JCD/comunicacions/01_02comunic.pdf

  90. Marcia Lei Zeng and Lois Mai Chan . Trends and issues in establishing interoperability among knowledge organization systems . "Journal of the American Society for Information Science". vol. 55, n. 5 (2004), pp. http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/fulltext/106572147/PDFSTART

  91. Martí Lluch, Daniel. Gestionar el conocimiento en empresas y en la administración pública. "Jornadas Españolas de Documentación". vol. 8, n. 2003), pp. http://www.fesabid.org/barcelona2003/pdf/Fesabid%20Daniel%20Mart%ED.PDF

  92. Martín, Fernando. Nuevas Fuentes de Conocimiento . "Jornadas de Información y Documentacion en Ciencias de la Salud ". vol. 10, n. 2003), pp. http://www.jornadasbibliosalud.net/ponencias/p13martin.ppt

  93. Martínez Méndez, Francisco Javier. El salto de la Gestión de Información a la Gestión del Conocimiento. "Scire". vol. 5, n. 1 (99), pp. 41-54. http://www.um.es/~gtiweb/fjmm/elsalto.doc

  94. Mathiassen, Lars and Pourkomeylian, Pouya. Managing knowledge in a software organization . "Journal of Knowledge Management". vol. 7, n. 2 (2003), pp. 63-80. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=U6AGN0BQYYE7W8R4P4LP

  95. Miller, F. J. I = 0 : (Information has no intrinsic meaning). "Information Research". vol. 8, n. 1 (2002), pp. http://informationr.net/ir/8-1/paper140.html

  96. Miranda, Antonio and Simeão, Elmira. La conceptualizácion de masa documentaria y el ciclo de interacción entre tecnología y el registro del conocimiento . "Biblios". vol. 4, n. 15 (2003), pp. http://www.documentalistas.com/web/biblios/articulos/15/2003_015.pdf

  97. Morales Morejon, Melvyn Carrodeguas Rodriguez María E. Las intranets en la gestión informacional: un escalón imprescindible en la búsqueda del conocimiento organizacional. "ACIMED". vol. 12, n. 3 (2004), pp. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1024-94352004000300003&lng=es&nrm=iso&tlng=es

  98. Morris, Anne. Knowledge management: opportunities for LIS graduates. "IFLA Council and General Conference". vol. 67 (2001), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla67/papers/015-115ae.pdf

  99. Murray, Pablo. Gestión - Información - Conocimiento. "Biblios". vol. 4, n. 14 (2002), pp. http://www.documentalistas.com/web/biblios/articulos/14/B14-01.pdf

  100. Naito, Eisuke. Japan InK - Distributing the Information Networked Knowledge (InK) Base to the Japanese Research Community. "IFLA Council and General Conference". vol. 67 (2002), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla67/papers/087-99e.pdf

  101. Nakata, Martin. Indigenous Knowledge and the Cultural Interface: underlying issues at the intersection of knowledge and information systems. "IFLA journal". vol. 28, n. 5-6 (2002), pp. 281–291. http://www.ifla.org/V/iflaj/art280506.pdf

  102. Newman, Wilda B. Knowledge management research and end user work environments 2010. "IFLA Council and General Conference". vol. 65 (99), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla65/papers/057-84e.htm

  103. Nieves Lahaba, Yadira and León Santos, Magda. La gestión del conocimiento: una nueva perspectiva en la gerencia de las organizaciones. "ACIMED". vol. 9, n. 2 (2001), pp. http://bvs.sld.cu/revistas/aci/vol9_2_02/acisu201.htm

  104. Núñez de Paula, Israel. ¿Hemos creado las condiciones para introducir la Gestión del Conocimiento? "Hipertext.net". vol. 1 (2003), pp. http://www.hipertext.net/web/pag195.htm

  105. Nunez Paula, Israel. La gestión de la información, el conocimiento, la inteligencia y el aprendizaje organizacional desde una perspectiva socio-psicológica. "ACIMED". vol. 12, n. 3 (2004), pp. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1024-94352004000300004&lng=es&nrm=iso&tlng=es

  106. Orozco E.O. Silva , Eduardo. El lugar de la inteligencia empresarial en el entorno conceptual de la gestión del conocimiento. Evolución en Cuba. "El profesional de la información". vol. 10, n. 7-8 (2001), pp. 14-22. http://www.ebsco.com/online/direct.asp?ArticleID=85W96WAQYNBE99P8HA62

  107. Ortiz de Urbina Criado, Marta. Reflexiones sobre el Marco Teórico para la Gestión del Conocimient. "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/martaortiz.htm

  108. Ortiz de Urbina Criado, Marta. La Teoría del Conocimiento y la Gestión del Conocimiento: Estado de la cuestión . "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/martaortiz.htm

  109. Osorio Núñez, Maritza Osorio Núñez. El capital intelectual en la gestión del conocimiento. "ACIMED". vol. 11, n. 6 (2003), pp. http://bvs.sld.cu/revistas/aci/vol11_6_03/aci07603.htm

  110. Pagell, Ruth A., Meszaros, Jacqueline, and Valentine, Deborah. Introduction to E-Mail Management and Knowledge Management Speaker. "IFLA Council and General Conference". vol. 70 (2004), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla70/papers/043e-Pagell.pdf

  111. Paños Álvarez, Antonio and Garrido Alcolea, Pedro. Estudio del Modelo de productos y Servicios de las empresas de servicios documentales. "Anales de Documentación". vol. 7, n. 2004), pp. 199-213. http://www.um.es/fccd/anales/ad07/ad0713.pdf

  112. Papavassiliou, Giorgos and Mentzas, Gregoris. Knowledge modelling in weakly-structured business processes . "Journal of Knowledge Management". vol. 7, n. 2 (2003), pp. 18-33. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=768DYEMNQEG2AVH9EKF4

  113. Pérez-Montoro Gutiérrez, Mario. El documento como dato, conocimiento e información . "Tradumática". vol. 2 (2003), pp. http://www.fti.uab.es/tradumatica/revista/mapa/mapa.htm

  114. Pérez-Montoro Rodríguez, Mario. Gestión del conocimiento y documentación digital: un estudio de caso. "Hipertext.net". vol. 1 (2003), pp. http://www.hipertext.net/web/pag192.htm

  115. Pinhas, Nicole. Les plates-formes de gestion des connaissances de l’Inserm : une diffusion collective au service de la recherche. "Bulletin des bibliothèques de France". vol. 46, n. 4 (2001), pp. 32-37. http://www.enssib.fr/bbf/bbf-2001-4/05-pinhas.pdf

  116. Ponzi, Leonard J. Knowledge management: another management fad? "Information Research". vol. 8, n. 1 (2002), pp. http://informationr.net/ir/8-1/paper145.html

  117. Prat, Gemma. Gestión del conocimiento en el Hospital Sant Joan de Déu: factores críticos de éxito. "Jornadas de Información y Documentacion en Ciencias de la Salud ". vol. 10, n. 2003), pp. http://www.jornadasbibliosalud.net/ponencias/p13prat.doc

  118. Quoniam, Luc, Tarapanoff, Kira, Araújo, Rogério Henrique de Júnior, and Alvares, Lillian. Inteligência obtida pela aplicação de data mining em base de teses francesas sobre o Brasil. "Ciência da informaçao". vol. 30, n. 2 (2001), pp. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19652001000200004&lng=en&nrm=iso

  119. Ramírez Mejía, Fabián I. El desarrollo de una cultura organizacional de compartición del conocimiento. "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/fabianiramirez.htm

  120. Ranguelov, Stanislav. Gestión de la Información como elemento de la Gestión del Conocimiento. "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/stanislavranguelov.htm

  121. Ranguelov, Stanislav. Sistemas para gestionar la Información Organizativa y el Conocimiento. "Gestión del Conocimiento". vol. 4, n. 2000), pp. http://www.gestiondelconocimiento.com/articulos_academicos2.htm

  122. Ranguelov Youlianov, Stanislav. La gestión del Conocimiento. Un enfoque para el desarrollo social. "Biblios". vol. 4, n. 13 (2002), pp. http://www.documentalistas.com/web/biblios/articulos/13/B13-04.pdf

  123. Reneker, Maxine H. and Buntzen, Joan L. Enterprise knowledge portals: two projects in the United States Department of the Navy. "Electronic library". vol. 18, n. 6 (2000), pp. 392-403. http://www-sp.ebsco.com/online/direct.asp?ArticleID=T7U5XX3H51GRUUCM9TWA

  124. Rey Chamorro, Francisco M del, Roy, Rajkumar, Wegen, Bert van, and Steele, Andy. A framework to create key performance indicators for knowledge management solutions . "Journal of Knowledge Management". vol. 7, n. 2 (2003), pp. 46-62. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=PCC1RABNRFPRPHB01DN9

  125. Rezende, Yara. Informação para negócios: os novos agentes do conhecimento e a gestão do capital intelectual. "El profesional de la información". vol. 10, n. 5 (2001), pp. 21-32. http://www-sp.ebsco.com/online/direct.asp?ArticleID=Q57CY6KGE85R4LMW9KRD

  126. Rezende, Yara. Informação para negócios: os novos agentes do conhecimento e a gestão do capital intelectual. "Ciência da informaçao". vol. 31, n. 1 (2002), pp. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19652002000100008&lng=es&nrm=iso&tlng=pt

  127. Ribera, Juliana. El Hospital como Centro de Conocimiento: un reto de gestión. "Jornadas de Información y Documentacion en Ciencias de la Salud ". vol. 10, n. 2003), pp. http://www.jornadasbibliosalud.net/ponencias/p13ribera.doc

  128. Rodriguez, J. M. and Somoza, M. La gestión del conocimiento a partir de estudios bibliométricos. La producción científica española en Medline-PubMed (1997-2002). 1. El problema de los estudios basados en afiliación. "Jornadas de Información y Documentacion en Ciencias de la Salud ". vol. 10, n. 2003), pp. http://www.jornadasbibliosalud.net/comunicaciones/cc6.rtf

  129. Rodríguez Rovira, Josep Mª. Una actuación profesional, un rol social. Gestores del metaconocimiento. "El profesional de la información". vol. 10, n. 12 (2001), pp. 30-32. http://www.ebsco.com/online/direct.asp?ArticleID=5A3KYWF0J6WKCXGR35K4

  130. Rowlands, Ian. Knowledge production, consumption and impact: policy indicators for a changing world . "Aslib Proceedings". vol. 55, n. 1-2 (2003), pp. 5-12. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=B4EK0DPP56XDGED9XDL6

  131. Rydberg-Cox, Jeffrey. Knowledge Management in the Perseus Digital Library. "Ariadne". vol. 25 (2000), pp. http://www.ariadne.ac.uk/issue25/rydberg-cox/

  132. Salisbury, Mark W. Putting theory into practice to build knowledge management systems . "Journal of Knowledge Management". vol. 7, n. 2 (2003), pp. 128-141. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=7ET8P2DX1C3VCGF1Q0KX

  133. Salmerón, Ladislao, Cañas, José J., and Gea, Miguel. Análisis de la adquisición del conocimiento en sistemas hipertexto a partir de las estrategias de navegación del usuario. "COLINE'02 : Investigación En Entornos De Interacción Colectiva". vol. 2002), pp. http://giig.ugr.es/~mgea/coline02/Articulos/lsalmeron.pdf

  134. Sattar Chaudhry, Abdus and Higgins, Susan Ellen. Perspectives on education for knowledge management. "IFLA Council and General Conference". vol. 67 (2001), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla67/papers/036-115ae.pdf

  135. Saz, Miguel Ángel del. Gestión del conocimiento: pros y contras. "El profesional de la información". vol. 10, n. 4 (2001), pp. 14-26. http://www-sp.ebsco.com/online/Article.asp?ArticleID=YG55AT1N8GJYYB5W1ECP&Target=Abstract

  136. Schmidt, Heidi, Butter, Karen, and Rider, Cynthia. Building Digital Tobacco Industry Document Libraries at the University of California, San Francisco Library/Center for Knowledge Management . "D-Lib Magazine". vol. 8, n. 9 (2002), pp. http://mirrored.ukoln.ac.uk/lis-journals/dlib/dlib/dlib/september02/schmidt/09schmidt.html

  137. Serrano González, Susana Zapata Lluch Mònica. Auditoría de la información, punto de partida de la gestión del conocimiento . "El profesional de la información". vol. 12, n. 4 (2003), pp. 290-297. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=C9W8DC7WH3K5PB3Y07MB

  138. Shanhong, Tang. Gestión del conocimiento en las bibliotecas del siglo XXI. "IFLA Council and General Conference". vol. 66 (2000), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla66/papers/057-110s.htm

  139. Shanhong, Tang. Knowledge Management in Libraries in the 21st Century. "IFLA Council and General Conference". vol. 66 (2000), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla66/papers/057-110e.htm

  140. Southon, Gray and Todd, Ross. Library and information professionals and knowledge management: conceptions, challenges and conflicts. "Australian Library Journal". vol. 50, n. 3 (2001), pp. http://www.alia.org.au/alj/50.3/full.text/conceptions.challenges.html

  141. Squier, Martie M and Snyman, Retha. Knowledge management in three financial organisations: a case study. "Aslib Proceedings". vol. 56, n. 4 (2004), pp. 234-242. http://oberon.emeraldinsight.com/vl=5778050/cl=70/nw=1/fm=docpdf/rpsv/cw/mcb/0001253x/v56n4/s4/p234

  142. Swanson, Don R. On the Fragmentation of Knowledge, the Connection Explosion, and Assembling Other People's Ideas. "Bulletin of the American Society for Information Science and Technology ". vol. 27, n. 3 (2001), pp. http://www.asis.org/Bulletin/Mar-01/swanson.html

  143. Tena Millán, Joaquín and Comai, Alessandro. Los propósitos de la inteligencia en la empresa: competidora, cooperativa, neutral e individual. "El profesional de la información". vol. 10, n. 5 (2001), pp. 4-10. http://www-sp.ebsco.com/online/direct.asp?ArticleID=E8TPFCLFBDFLQRU9JXVB

  144. Teng, Sharon and Hawamdeh, Suliman. Knowledge management in public libraries . "Aslib proceedings". vol. 54, n. 3 (2002), pp. 188-197. http://dandini.emeraldinsight.com/vl=2972735/cl=14/nw=1/fm=docpdf/rpsv/cw/mcb/0001253x/v54n3/s5/p188

  145. Todd, Ross J. and Southon, Gray. Educating for a knowledge management future: Perceptions of library and information professionals. "Australian Library Journal". vol. 50, n. 4 (2001), pp. http://www.alia.org.au/alj/50.4/full.text/educating.html

  146. Urquhart, Christine. Knowledge Management - a case of managing knowledge or organisational learning . "Vine". vol. 121 (2000), pp. 3-4. http://www.litc.sbu.ac.uk/publications/vine/121/urquhart.pdf

  147. Vilaseca Requena, Jordi, Torrent i Sellens, Joan, and Lladós, Josep. De la economía de la información a la economía del conocimiento: algunas consideraciones conceptuales y distintivas. "UOC : La Universidad Virtual". vol. 2001), pp. http://www.uoc.es/web/esp/serveis/observatorio/tm/one12.html

  148. Vouros, George A. Technological issues towards knowledge-powered organizations. "Journal of Knowledge Management". vol. 7, n. 2 (2003), pp. 114-127. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=5M8W6WRG11NPL9HD665N

  149. Wagner, Beverly A. Learning and knowledge transfer in partnering: an empirical case study . "Journal of Knowledge Management". vol. 7, n. 2 (2003), pp. 97-113. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=M3CLX2V16C9739B9DT08

  150. Ward, Patricia Layzell. Management and the management of information, knowledge-based and library services 2002 . "Library Management ". vol. 24, n. 3 (2003), pp. 126-159. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=6WTP64GM6F5X2JX9T3BQ

  151. Warner, Julian. Modelling the diffusion of specialised knowledge . "Aslib Proceedings". vol. 55, n. 1-2 (2003), pp. 75-83. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=QBF6KV7JEHAF7N9EYVBD

  152. White, Tatiana. Gestión del Conocimiento en la Biblioteca Académica. Basado en la investigación “GC en los Servicios de Bibliotecas de la
    Universidad de Oxford (OULS)”.
    "IFLA Council and General Conference". vol. 70 (2004), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla70/papers/089s_trans-White.pdf

  153. White, Tatiana. Knowledge Management in an academic library based on the case study “KM within OULS”. "IFLA Council and General Conference". vol. 70 (2004), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla70/papers/089e-White.pdf

  154. Wilson, T. D. The nonsense of 'knowledge management'. "Information Research". vol. 8, n. 1 (2002), pp. http://informationr.net/ir/8-1/paper144.html

  155. Youlianov, Stanislav Ranguelov. Gestión de la información y el conocimiento en las organizaciones . "Biblios". vol. 3, n. 12 (2002), pp. http://www.documentalistas.com/web/biblios/articulos/12/B12-04.pdf

  156. Zárraga, Celia and García Falcón, Juan Manuel. Factors favoring knowledge management in work teams . "Journal of Knowledge Management". vol. 7, n. 2 (2003), pp. 81-96. http://ejournals.ebsco.com/direct.asp?ArticleID=8DBTT6FHLYGNV86MACUD

  157. Zhu, Donghua, Porter, Alan, Cunningham, Scott, Carlisie, Judith, and Nayak, Anustup. A process for mining science & technology documents databases, illustrated for the case of 'knowledge discovery and data mining'. "Ciência da informaçao". vol. 28, n. 1 (99), pp. http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-19651999000100002&lng=en&nrm=iso&tlng=en